خرید و فروش انواع بذر گیاه یونجه

گیاه یونجه انواع مختلف و متنوعی را شامل می شود، که خرید و فروش بذر های گوناگون آن، از طریق سایت گیاهان دارویی ایران، مهیا شده است. بذر را می توان به غیر از مناطق کویری، در مناطق معتدل هم زیر کشت برد.
اولین باری که یونجه مورد استفاده قرار گرفت و یا به عبارتی اهلی شد، به زمانی بر می گردد که مادها برای تغذیه حیوانات خود از آن استفاده کردند. در بیشتر مناطق کویری کشور یونجه به فراوانی کشت می شود. ولی در مناطق معتدل هم می توان بذر این گیاه را کاشت و محصول آن را استفاده نمود.

انواع گیاه یونجه:
انواع یونجه را می توان به طور کلی در دو گونه ایرانی و خارجی معرفی نمود. یونجه های ایرانی شامل یزدی، بمی، همدانی، افغانی، فامنین و برخی دیگر است. گونه های خارجی نیز خود به چندین دسته، تقسیم می شود.

ویژگی های متنوع یونجه:
با توجه به مواد معدنی فراوان موجود در یونجه، برای خردسالانی که در حال گذراندن سنین رشد خود هستند و استخوان بندی بدنشان هنوز آنچنان محکم نشده است، شیره این گیاه بسیار مفید می باشد. همچنین منبعی از آهن می باشد و به همین علت در درمان کم خونی، دارویی مفید است.
برای این که در هنگام سرماخوردگی، سینه خود را نرم نمایید، کافی است تا هر روز تخم یونجه را دم نموده و مصرف کنید. همچنین برای افرادی که دچار اسهال هستند، دم کرده یونجه تجویز می شود.
با تمام این اوصاف نباید در خوردن آن، افراط کرد، زیرا باعث نفخ می شود، حتی زیاده روی در خوردن آن برای حیوانات هم مضر می باشد.
این گیاه، به صورت پودر، کپسول و یا قرص، در تمامی داروخانه ها و یا عطاری ها، به فروش می رسد. برای تهیه و خرید بذر آن نیز می توان، از طریق فروشگاه های مختلف اقدام نمود.
منبع: گیاهان دارویی و زینتی