توت فرنگی

خوردن توت فرنگی به طور منظم متابولیسم را تسریع می کند و عملکرد سالم دستگاه گوارش را تضمین می کند.

همچنین توت فرنگی خشک به پاکسازی باکتری های بد انباشته شده در روده کمک می کند.

  •  برای استرس و افسردگی مفید است: یکی از فواید توت فرنگی کاهش استرس و محافظت در برابر افسردگی است.
  • به کاهش سنگ کلیه کمک می کند: توت فرنگی که محتوای پتاسیم بالایی دارد، درد کلیه را تسکین می دهد و اجازه می دهد تا سنگ های تشکیل شده در کلیه ها در مدت زمان بسیار کوتاه تری ریزش کنند.

مرباهای ارگانیک تهیه شده از توت فرنگی اشتها آور هستند. توت فرنگی میوه ای است که علاوه بر پتاسیم سرشار از ویتامین C و E است.

این به افراد مبتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی اجازه می دهد تا در زمان انتقال فصلی در مدت زمان کوتاه تری بهبود یابند.

توت فرنگی

استخوان ها را تقویت می کند:

توت فرنگی نسبت به بسیاری از میوه ها کلسیم بیشتری دارد. کلسیم از رشد استخوان ها حمایت می کند.

7- پوست را مرطوب می کند:

توصیه می شود افراد دارای پوست خشک اغلب توت فرنگی مصرف کنند. توت فرنگی که پوست را مرطوب می کند، منافذ پوست را باز می کند. این به شما این امکان را می دهد که پوستی بسیار صاف تر و شاداب تر داشته باشید.

8- پرداخت می کند:

این به حذف ادمی که باعث تورم از بدن می شود کمک می کند.

9- برای یبوست مفید است:

یبوست یکی از شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش است. توت فرنگی که در فصلش خورده شود، عملکرد منظم دستگاه گوارش را تضمین می کند و یبوست را برطرف می کند.

مضرات توت فرنگی چیست؟
1- سوزش سر دل:

افرادی که مبتلا به گاستریت یا زخم معده تشخیص داده شده اند باید در مصرف توت فرنگی مراقب باشند. مصرف بیش از حد توت فرنگی می تواند باعث دل درد و نفخ شود.

2- درد شکم:

در مصرف توت فرنگی کوهی باید دقت شود. مصرف زیاد توت فرنگی وحشی می تواند باعث درد معده و اسپاسم معده شود.

3- واکنش آلرژیک:

سیستم ایمنی نوزادان و کودکان ممکن است واکنش آلرژیک به توت فرنگی داشته باشد. قرمزی و خارش روی پوست از شایع ترین علائم در افرادی است که به توت فرنگی حساسیت دارند.

توت فرنگی برای چه چیزهایی مفید است؟
1- مربا درست میشه:

مربای توت فرنگی یکی از مرباهای پر مصرف برای صبحانه است.

2- کمپوت:

کمپوت توت فرنگی اغلب در بهار و تابستان مصرف می شود.

3- سس:

سس های تهیه شده از توت فرنگی را می توان در کیک استفاده کرد.

4- آب میوه:

در سال های اخیر، علاقه و تقاضا برای آب توت فرنگی افزایش یافته است. از آنجایی که توت فرنگی در حال حاضر یک میوه شیرین است، می توان آب آن را بدون افزودن شکر اضافی تهیه کرد.

توت فرنگی را نباید با پودر قند مصرف کرد:

یکی از عادات غذایی غلط خوردن توت فرنگی با پودر قند است. اگرچه توت فرنگی یکی از شیرین ترین میوه ها است، اما میزان کربوهیدرات آن 0 میلی گرم است. با این حال، به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه، خوردن توت فرنگی با پودر قند بسیار ناسالم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *