هیچ یک از آزمودنی ها نتوانستند هیچ یک از 3 عطر ملایم شیرین زنانه Boss یا Drakkar Noir را شناسایی کنند. فقط 6 نفر به درستی چوگان را شناسایی کردند.

آزمایش‌های فریدمن بر روی توزیع نقاط رنگی برای هر عطری انجام شد تا مشخص شود که آیا رنگ‌ها به طور همزمان انتخاب شده‌اند یا اینکه افراد تمایل دارند به رنگ‌های خاصی برای عطرهای خاص امتیاز دهند.

آزمایش‌های فریدمن برای همه عطر مردانه ملایم نشان داد که افراد به طور یکنواخت نقاطی را به رنگ‌ها اختصاص نمی‌دادند، اما در عوض تمایل داشتند برخی از رنگ‌ها را نسبت به بقیه انتخاب کنند.

ضریب تطابق کندال (W) برای اندازه گیری درجه یکسان بودن الگوی انتخاب رنگ در عطرها محاسبه شد.

یکی از سوژه ها اطلاعات رنگی را برای Tresor ارائه نکرد.

با این حال، هنگامی که 3 عطر مردانه تلخ و زنانه به طور جداگانه تجزیه و تحلیل شدند، مقادیر کندال W به ترتیب 0.53 و 0.77 بود.

این نشان می‌دهد که توافق در مورد رنگ‌ها برای هر گروه از 3 عطر که برای یک جنسیت خاص به بازار عرضه می‌شوند بیشتر از کل مجموعه 6 عطری بود.

اگرچه انتخاب رنگ از عطری به عطر دیگر متفاوت بود، رنگ های غالب انتخاب شده برای 3 عطر زنانه صورتی، سفید و زرد بودند.

برای Beautiful، آزمودنی‌ها بیشتر امتیازات خود را به صورتی، زرد و آبی و سفید اختصاص دادند.

برای کاسه گل، آزمودنی ها بیشترین امتیاز را به رنگ های نارنجی، زرد و صورتی اختصاص دادند. برای Tresor، آنها بیشتر امتیازهای خود را به رنگ های سفید، صورتی و بنفش اختصاص دادند.

انتخاب رنگ نیز در بین 3 عطر تند مردانه متفاوت بود. با این حال، در اینجا نیز چند رنگ عمدتا انتخاب شدند. برای عطرهای مردانه، افراد بیشترین امتیاز را به سبز، آبی و قهوه ای اختصاص دادند.

برای چوگان، آزمودنی ها بیشتر امتیاز خود را به رنگ سبز، قهوه ای و آبی اختصاص دادند.

برای Drakkar Noir، آزمودنی‌ها بیشتر امتیازهای خود را به آبی، سبز، سیاه و نارنجی اختصاص دادند. برای Boss، آزمودنی ها بیشترین امتیاز را به آبی، سبز و زرد اختصاص دادند.

  • منابع: 
    1. Masculinity/Femininity of Fine Fragrances Affects Color–Odor Correspondences
  • تبلیغات: 
    1. از نخود بجای ساچمه تفنگ بادی استفاده کنید!
    2. انسان موفق یک اشتباه را دوبار تکرار نمی کند!
    3. با خرما چسب خانگی بسازید
    4. پارچه برزنتی که جان 150 سرباز را در جنگ نجات داد!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *